Mezarda Kuran okumaya gelince;

Ahmed bin Hanbel hazretleri, (Kabristana girince, Fatiha, Kul-euzüler ve İhlâs surelerini okuyun! Sevabını ölülere gönderin! Sevabı hepsine vasıl olur) buyurdu. Hadis-i şerifte de, (Bir kimse, kabristandan geçerken, 11 kere İhlas suresi okuyup sevabını ölülere hediye ederse, kendisine ölüler adedince sevab verilir) buyuruldu. (Etfal-ül müslimin - İmam-ı Birgivi)

(Ölülerinize Yasin okuyun!) [İ.Ahmed]

(Ölü kabre konurken, ayak seslerini işitir.) [Buhari]

ölüye işittiremezsin demek, işitip ancak cevap veremeyen ölüler gibi, hakkı kabul etmeyen kâfirleri imana kavuşturamazsın demektir. Ölünün, münker nekir isimli meleklerin, kabirde sorduğu suallere cevap vermesi ancak Allahü teâlânın izni ile olmaktadır. Kur’an-ı kerimde bildirildiği gibi, Hazret-i İsa’nın ölüleri diriltmesi ve ölülerin konuşması ancak Allahü teâlânın izni ile olmaktadır. Peygamber ve evliya ruhlarının da böyle iş yapması, mucize ve keramet olup, yine Allahü teâlânın izni iledir.


  İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).  

Oy Ver :
 Puan: 0     Oy Sayısı : 0
    

Yorumlar
 

Hocam lütfen bana gücenmeyiniz.

Çünkü bu yazdıklarınıza tam katılamıyorum.

Zira Allah Resulünün hadisleri vardır.

Nedir O?

Kabirler ziyaret ediniz ölümü hatırlamak için.

Doğrudur Allah resulü Kabirleri ziyaret etmişlerdir ama her defasında sadece Esselamüaleyküm ey kabir ehli diye selam vermişler bunun dışında Kur'andan bir sahife okumuştur rivayeti gelmemiştir.

Sahabe'i kiramında Peygamberin mezarına okudukları hakkında bu güne dek bir rivayet ulaşmamıştır.

Sizin Ahmedbin hanbele atfettiğiniz yazıdada bir eksiklik vardır.

Nedir O?

Ahmedbin hanbel bir defasında ölülere kur'an okuyan birisini yanında bulunanlara susturmalarını söylemiş onlarda O okuyan kimsenin yabana atılamayacak birisi olduğunu söylemeleri üzerine bırakın okusun dediği rivayeti vardır.

Bu konuda gelen diğer hadisler zayıf hadisler olduğu konusunda görüş birliği vardır.

Ama gerçek olan Peygamberin hiç bir zaman ölülerin arkasından Kur'an okumadığıdır.

Ama alışkanlık çok zordur halkımız inandırılmış onlarda inanmışlardır.


.........................................
Rabim AllaaaaaaaH
         

selamunaleykum
arifan kardeşim oradaki kaynakları okursanız  o kaynaklar kur an ı kerimden sonra en sahihi kaynaktır ehlisünnet itikatına göre katılmıya blirsiniz.... vesselam...sav  
not: size göcenmedim.


.........................................
men teşbbbe kavmihi fehüvü minhüm
         

 
 
Anasayfa Forum Radyo İlahiler Video Hatim Ziyaretci Defteri Üyelik İletişim Radyo Sitene Ekle

EmreBerlin sitesi için özel yazılmıştır 2000 - 2012

SincanSoft.com