|
|
|
Bir kimse aynı anda çok yazı yazabiliyorsa başkalarının yazmasına lüzum olmadığından ben artık yazmıyorum.
|
|
Oy Ver :
|
|
|
|
Es Selamun Aleykum arifan bey kardes neden kizdiniz anlam veremedim isteyen istedigi kadar site ve forum kuralarina uydugu sürece istedigi kadar konu ekleyebilir konu acabilir. Ben sikayet yerine nacizane bir yazi yazmisdim insALLAH okuyaylim diye keske sizde dikkate alip yada merak edip okusaydiniz... biz nasil konu ekleyenlere saygi deger görüp okuyup yorum yapiyorsak insALLAH sizlerde yaparsaniz ALLAH razi olsun emekleriniz icin elinize gönlünüze saglik... forumda sadece maksat konu acmak konu eklemek degildir. Acilan konularida okuyup bilgilenmek faydalanmak asil esasdir...hakkinizi helal edin insALLAH benim nacizane düsüncem bunlar...Selam ve Duayla...
.........................................
Hersey Allah (C.C.) Rizasi icin!
|
|
|
|
|
|
Arifan abi niçin böyle bir karar alma gereği duydunuz ben anlıyamadım acıkcası..maksadınz ilminizi bilgi birikiminizi aktarmak paylaşmak değil mi..şahısları baz alarak mı paylaşımlar da bulunuyrsunz..cidden anlıyamadım aydınlatrsanız sevinirm..dua ile kalınz
.........................................
Gerçekle Düş arası bir UZLET
|
|
|
|
|
|
AKŞAM SİTEDEN SORULAN ŞEFİTLER MERTEBESİ HAKKINDADIR
( formda başlık bulamadım başlık bırakamadım
Hanefî mezhebi âlimlerinin görüşlerinin istikametinde, şehîdleri üç kısma ayırmamız mümkündür:
1-Dünya ve âhiretin şehîdi: Kâfirlerle savaştığı sırada, düşman tarafından öldürülen veya asiler, yol kesen soyguncular tarafından öldürülen yahut evine giren hırsızların ağır bir cisim veya kesici bir alet kullanarak öldürdükleri kimsedir. Savaş alanında yaralı bulunan, yaralarından, göz veya kulağından kanlar akan ve bu durumda vefât eden kişi de, bu kısım şehîdlerdendir. Mal, can, namus ve benzeri müdafaalarda, zulüm ve haksızlıkla, suçsuz yere öldürülen kişi, kimin tarafından öldürülürse, öldürülsün, bu şehîdlerden sayılır. Müslüman, âkil, baliğ olduğu halde, hayız, nifas ve cünüplükten temiz olarak şehîd olanlar yıkanmaz, kefenlenmez, kanları ve elbiseleriyle gömülürler. Ancak onların üzerindeki kürk, palto, parke, silah, mest ve benzeri fazlalıklar çıkarılır. Yıkanmadan gömülmeleri, Hz. Muhammed (s.a.v)'in: Onları kanlarıyla gömün" (Neseî, Cenâiz, 82, Cihâd, 37; Ahmed b. Hanbel, III, 299, V, 431) şeklinde hadisine dayanmaktadır. B
u kısım şehîdlerin her birine, "hükmî şehîd" denir. Bu kısma giren şehîdler, elbiseleriyle gömülünce, elbiseleri onlar için kefen sayılır. Vücutlarının her tarafı elbiseleriyle örtülür. Elbiseleri vücutlarını örtmek için yetmezse, başka bir şeyle örtülmeleri temin edilir.
2-Âhiretin şehîdi: Bir kısım şehîdler de, yalnız âhiret hükmü bakımından şehîd sayılırlar. Hata yoluyla öldürülen ve varislerine diyet verilmesi gereken kimse ile savaş veya asilerle çatışma sırasında yaralanıp da, çatışma bittikten sonra bir tarafa çekilerek yiyip içtikten, konuştuktan veya uyuduktan yahut ilaç kullandıktan yahut da aklı başında olarak üzerinden bir namaz vakti geçtikten sonra vefât eden müslüman gibi...
Âkil ve baliğ olmayan yahut hayızlı, nifaslı veya cünüp iken şehîd olanlar da, bu kapsama girmektedirler.
Bunlar diğer ölüler gibi yıkanır, kefenlenir ve namazı kılındıktan sonra gömülürler.
Bir de, yanarak ölen, suda boğulan, göçük, çığ, toprak veya bina altında kalan, vebâ gibi salgın hastalıklardan vefât eden, veya akrep sokmasından ölen, gurbette veya ilim yolunda ya da cuma gecesinde vefât eden müslümanlar da bu hükümdedir. Doğumdan vefat eden kadın da böyledir. Hz. Muhammed (s.a.s)'in bu kısma giren, savaş dışındaki şehîdler hakkında söylemiş olduğu hadisler vardır (Bakınız, Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).
3-Dünya şehîdi: Kalbinde Allah rızasını taşımayan, başka duygu ve düşüncelerle hareket eden riyâkâr ve gösteriş ehli münafıklar, müslümanlarla beraber savaşa katıldıkları zaman, kâfirler tarafından öldürülürlerse, dünya hayatında şehîd muamelesine tabi tutulurlar. Bunlar da "hükmî şehîd" sınıfından kabul edilir, yıkanmaz, cenâze namazları kılınır ve elbiseleriyle gömülürler. Fakat, yukarıdaki hadislerde ifâde edildiği gibi, Allah onların kalbini bilir. Âhirette kendilerine herhangi bir mükâfat yoktur. Cehennem ateşi ile cezalandırılırlar. Böyle insanların gerçek yüzünü Allah bilir. İnsan olarak bizler, tam manasıyla bilemeyiz. Onların hakkında, dış görünüşlerine, hal, hareket ve davranışlarına göre hükmederiz (İbn Abidin, Reddu'l-Muhtar, Mısır tsz. I, 848 vd; el-Meydanî, el-Lubâb, İstanbul, tsz, I, 135 vd; Abdurrahman el-Cezirî, Kitabu'l-Fıkhi ala'l-Mezahibi'lArbaa, Mısır, tsz. I, 527 vd).
Hz. Muhammed (s.a.s)'in zamanından günümüze kadar, çok sayıda insanlar, Allah rızası için, Tevhid mücâdelesi için, Allah'ın adını yüceltmek ve emrini hakim kılmak için canını verip şehid oldu. Bunların başında Yasir ve hanımı Sümeyye gelmektedir. Ammar b. Yasir'in babası Yasir, bir köle idi. Bir cariye olan Sümeyye ile evlendirilmişti ve bu evlilikten Ammar dünyaya gelmişti. Bu mütevazi ailenin fertleri, hep beraber müslüman olmuşlardı. Bekir oğulları, bunların üçünü de azad etmişlerdi. Müşrikler onlara çok eziyette bulundular. Yasir ve hanımı Sümeyye, müşriklerin zulmü neticesinde şehid olmuşlardı. Ammar anasız ve babasız kalmıştı. Hz. Muhammed (s.a.s), onlara dua etmişti. Yasir ilk erkek ve hanımı Sümeyye ilk kadın şehid olmuştu. Bu şehidlik kervanı, herhangi bir yer veya zamanda noktalanmadı ve noktalanmayacak, kıyâmete karar devam edecektir
(es-Suheylî, er-Ravdu'l-Ünf, Kahire, 1965, III, 201, 220; İbn İshâk, es-Sire, mad. 239, 240; Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, V, 3131).
Şehid olan insanların kul hakkı dışındaki bütün günahları affedilir. Şehid olmak, herkese nasib olmayan büyük bir şereftir ve mü'minler için mükemmel bir nimettir. Güzel bir şekilde yaşamak, ondan sonra Allah yolunda O'nun rızası için şehid olmak, her mü'minin hayal ettiği bir mutluluktur.
İmân sahibi olan insanın böyle bir şuur ve düşünce ile yaşaması, Hz. Muhammed (s.a.s) tarafından ne kadar güzel bir şekilde övülmüştür!..:
"Şehid olmayı Yüce Allah'tan samimi olarak dileyen kimseyi, Allah, rahat yatağında vefat etse bile, şehidlerin derecesine eriştirir"
(Müslim, İmâre, 156, 157; Ebû Davud, İstigfâr, 26; Neseî, Cihâd, 36; ibn Mâce, Cihâd, 15).
selam ve dua ile
.........................................
Dünyayı sevenlerden ırak ol sözümü tut,geldikce ecel,cismini didane çekerler.Varislere kalır nesin varsa kamusu,cem ettiğin sim-zeri yabana çekerler.Dur olma meclisi Uşakı Hudadan onlar nice facirleri Yezdana çekerler.
|
|
|
|
|
|
Çok güzel paylaşımlar var Allah cümlemizden razı olsun. Elifnurun dediği gibi önemli olan çok fazla konu açmak değil, açılan konuları okuyabilmektir.
Çok memnun olmalıyız bilmediklerimizi tamamladığımız için.
O kadar farklı, enteresan bilgilerle karşılaşıyorum ki, inanın bunları şuan toplama imkanımız olmadığı sürece toplu olarak bir yerde bulamayız.
En azından bilgi bilgidir diyerek açılan yazıda acaba bana mesaj olarak verilen bir öğüt bir bilgi var mı? Bakalım bu konuda bana hangi mesaj veriliyor niyeti ile okumalıyız.
Özellikle bu siteyi manevi anlamda kendime vesile buluyorum.
Rabbim bu sitede bize yol gösterici, ihtiyacımız olan mesajları alma farkındalığı versin, eksiklerimizi bu sayede görme ve vicdan muhasebesi yapma fırsatı versin. Her birimize ihtiyac olabilecek konuları hissetmemize neden olsun ve paylaşmamıız için bizleri vesile kılsın inşallah. Amin.
.........................................
Ne Olur Bizleri Affet ALLAH'IM.
|
|
|
|
|
|
Amin insALLAH Songül bacim..Rabbim memnun ve razi olsun insALLAHU RAHMAN sizden ne güzel ifade etmisiniz gönlünüze elinize saglik tsk ederim desteginiz icin.
.........................................
Hersey Allah (C.C.) Rizasi icin!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|